Cyklotrasa tří lanovek

Poznejte východní Krkonoše na kole a ušetřete si šlapání do kopce díky lanovkám

Délka trasy: 34,0 km

Cyklotrasa 3 lanovek umožňuje poznat lokalitu východních Krkonoš z cyklistického sedla i lanovek. Cyklotrasa vede vždy od horní stanice lanovky k dolní stanici další lanovky. V jediný den tak můžete vyjet kabinkovou lanovkou ČERNOHORSKÝ EXPRESS z Janských Lázní na Černou horu a sedačkovými lanovkami HNĚDÝ VRCH v Peci pod Sněžkou a PORTÁŠKY ve Velké Úpě a projet si nejhezčí i méně navštěvované lokality Krkonoš.

Spojte návštěvu cyklotrasy tří lanovek s dalšími výlety a užijte si Krkonoše výhodně třeba během prodlouženého víkendu. I letos je v prodeji TourPAS - letní "skipas" na lanovky bez omezení počtu jízd.

1. část trasy: Hnědý vrch – Janské Lázně

Od horní stanice lanovky se vydejte po značené cyklistické trase 1 B k Lesní boudě. Na rozcestí Pod Lesní boudou pokračujte rovně na Hrnčířské Boudy. Kolem horských chat Mír a Náchodská dojedete na Lučiny, kde je dominantou Pražská bouda. Dále projedete kolem Kolínské boudy a na křižovatce Pod Kolínskou boudou odbočíte vpravo. Po 400 metrech na křižovatce Luční svážnice odbočte vlevo a dále pokračujte po značené cyklistické trase 19B až na Zrcadlovky. Cca 1 km pod Zrcadlovkama se napojíte trasu 19A (Lobkovicovu cestu), po které dojedete na Hoffmanovy Boudy. Odtud můžete zvolit variantu po silnici č. 22 do Janských Lázní, nebo zpevněné cestě (značené zelená turistická) vedoucí rovnoběžně s hlavní silnicí. Nyní Vás čeká v pořadí 2. lanovka – kabinka Černohorský Express

Celková délka trasy je 15 km

2. část trasy: Černá hora - Velká Úpa

Dále jedete po trase MTB č. 19A , která je vedena od horní stanice lanové dráhy ČERNOHORSKÝ EXPRESS okolo Sokolské a Černé boudy k rozcestí cca 500 m pod Černou boudou. Zde odbočíte vpravo a napojíte se na trasu 1. KCNS, značenou MTB č. 1B, po níž sjedete přes Velké Pardubické Boudy na Krausovy Boudy. Tady odbočte mírně vlevo na MTB č. 23 až na Vlašské Boudy. Na křižovatce Pod Vlašskými Boudami jeďte rovně a pokračujte až do první ostré pravotočivé zatáčky, kde odbočíte vlevo. Po rovinatém úseku v délce 1 km odbočíte z asfaltové cesty vpravo na zpevněnou cestu a strmým sjezdem dojedete do Velké Úpy. Odtud vyjedete 3sedačkovou lanovkou na Portášky.

Celková délka trasy je 10,5 km.

3. část trasy: Portášky - Pec pod Sněžkou

Z vrchní stanice lanovky Portášky Vás čeká mírný sjezd po MTB č. 1F na Janovy Boudy k Janě boudě. Zde odbočíme vpravo a po cyklotrase MTB č. 1A projedeme pod lanovkou Portášky, přes zadní Výsluní a Šimonovu stráň do Pece pod Sněžkou k Hospodě na Peci. Kolem autobusového nádraží a Infocentra Veselý výlet pokračujte po značené žluté turistické trase mírně do kopce k vleku Javor, popřípadě ještě o kousek výš až k lanovce Hnědý vrch.

Celková délka trasy je 8,5 km.

Mapa trasy 1

Mapa trasy 2

Mapa trasy 3

Další tipy na výlet

1. Krkonošská cyklistická naučná stezka

Délka trasy: 20 km

Janské Lázně - Černohorskou silnicí

Délka trasy: 7 km

Z Černé hory po Černohorské silnici do Janských Lázní.

Zjistit více

Janské Lázně - Cestou T (T-weg)

Délka trasy: 8 km

Z Černé hory po cestě "T" k Modrokamenné boudě a dále do Horní Maršova

Okruh z Černého Dolu přes Bolkov, Černou horu a Berghaus do Černého Dolu

Délka trasy: 13 km

Černý Důl – Bolkov – Hoffmanovy Boudy – Černohorský Express – Luční svážnice – Berghaus – Černý Důl